Nieuws – adsysco.nl
Nieuws

Klantendag AdSysCo & Pro-Feel

13 april 2021

Zoals bekend heeft het Coronavirus de klantendag van 31 maart 2020 van de kaart geveegd. Wij hebben serieus nagedacht om die te verschuiven naar het najaar, maar daar uiteindelijk niet voor gekozen. De volgende editie van de klantendag vindt daarom plaats op 13 april 2021. Het belooft weer een inspirerende dag te worden met boeiende praktijkvoorbeelden en sprekers. Save the date, want deze dag wil je niet missen!

Het werk gaat door, maar meer blended

Wegens de RIVM-maatregelen zijn vele locaties van welzijnsorganisaties gesloten, activiteiten afgelast, gesprekken worden verzet of anders ingevuld. Kortom, de welzijnsprofessionals doen nu andere dingen of de dingen anders. Het digitaal samenwerken via platforms als Teams, Zoom en Hangout biedt hierbij nieuwe kansen. Want van jong tot oud, iedereen raakt nu versneld gewend aan deze digitale middelen.

Bellen tegen eenzaamheid

Zilverlijn is dé gratis belservice voor ouderen van het Nationaal Ouderenfonds. Sinds december 2019 ondersteunt de nieuwe software van AdSysCo deze service. Zowel door de medewerkers van het Ouderenfonds als door AdSysCo is hard gewerkt om dit te realiseren. Een prachtig resultaat van flink hard (samen)werken!

AdSysCo en Nationaal Ouderenfonds participeren in Pharaon:
Pilots voor gezond en actief ouder worden

AdSysCo en het Nationaal Ouderenfonds zijn partners van Pharaon: een internationaal proefproject ter bevordering van gezond en actief ouder worden. Op deze manier worden de uitdagingen van een vergrijzende bevolking met succes aangegaan.​

Impact van welzijn moet beter zichtbaar worden

De impact van welzijn, gedefinieerd als het resultaat van “effect” en “bereik”, is moeilijk vast te stellen. Er zijn immers veel variabelen die buiten het bereik van welzijn liggen, maar die de impact wel bepalen. Hoe kan welzijn hier nu mee omgaan?

Blended dienstverlening via de website

Blended dienstverlening betekent vrij vertaald dat er meerdere wegen naar Rome zijn. Oftewel de dienstverlening kan via meerdere kanalen, dienstverleners en methoden verlopen. Een belangrijk nieuw kanaal waarlangs de dienstverlening plaatsvindt is de website van de welzijnsorganisatie.

Enthousiasme alom tijdens de ANWB AutoMaatje coördinatorendag

Voor de tweede keer kwamen afgelopen donderdag alle coördinatoren van ANWB AutoMaatje bij elkaar in het hoofdkantoor van de ANWB in Den Haag.

‘Laten zien wat ze wél kunnen’

AdSysCo was aanwezig bij de eerste editie van ‘Kunst met een grote G’ – hét evenement voor G-niaal talent. Tijdens deze avond speelden mensen met een beperking de hoofdrol en toonden zij hun talenten.

Nieuwe locaties van ANWB AutoMaatje

Sinds de zomer is ANWB AutoMaatje gestart in zeven nieuwe gemeenten. Inwoners van deze gemeenten kunnen nu ook gebruik maken deze maatschappelijke vervoersservice van en voor vrijwilligers.

Van meer walletjes eten is helemaal goed

Recent bezocht ik een welzijnsinstelling die al jaren volledig wordt gesubsidieerd door de gemeente. Vanuit de gedachte lokaal welzijn lokaal te organiseren is dat volledig begrijpelijk. De politiek is echter wispelturig, zeker tegenwoordig, en het lokaal organiseren van lokaal welzijn is daarmee niet vanzelfsprekend. Het tij kan zomaar keren. Dat geldt ook voor welzijnsorganisaties die hun opdrachten vanuit aanbestedingsprocedures krijgen. Is de opdracht beëindigd, dan is het de vraag of er weer nieuw werk komt.