
Maak maatschappelijke impact zichtbaar en meetbaar!
Hoe maken we de impact en het effect van sociaal werk inzichtelijk? Kom naar de
Hoe maken we de impact en het effect van sociaal werk inzichtelijk? Kom naar de
Jan Hendrik is bij Elan werkzaam als maatschappelijk werker. Op de website is hij aangeduid als ‘generalist sociaal werk’. Sinds hij in 2005 stage liep bij Elan heeft hij de voortrekkersrol blended werken op zich genomen.
Bij organisatie aan-z in Terneuzen kijken ze anders naar hulpverlening. Digitaal sociaal werk is daar geen toekomstvisie meer, maar dagelijkse praktijk.
RegiCare van AdSysCo koppelt met Nedap Ons®! Een prachtige samenwerking om welzijn en zorg nog dichterbij elkaar te brengen.
Het hing al een tijdje in de lucht maar het is nu een feit: RegiCare ontvangt berichten van ZorgDomein en verstuurt ook weer verslagen terug vanuit RegiCare. Hiermee wordt de methode Welzijn op Recept ook ondersteund door een koppeling van het huisartsinformatiesysteem en RegiCare. Een periode van ontwikkelen en testen is nu afgesloten en de implementatie kan starten.
ANWB Automaatje bestaat 10 jaar. Inmiddels is de 1 miljoenste rit gereden en steeds meer gemeenten sluiten zich aan. Hoe gaat het met deze vervoersoplossing, volledig uitgevoerd door vrijwilligers en gefaciliteerd door de software van AdSysCo?
Gezondeboel en Adsysco gaan in 2025 samenwerken om sociaal werkers optimaal te ondersteunen. Hoe gaan we dat doen? Met het gebruiksvriendelijke online platform van Gezondeboel, boordevol innovatieve programmaʼs die naadloos aansluiten op de uitdagingen in het werkveld.
Het welzijnswerk in de ouderenzorg ligt voor een belangrijk deel in handen van vrijwilligers. Wat betekent dat voor het beleid dat je als maatschappelijke organisatie voert? En hoe richt je dat met technologie slim in? Melanie IJzelenberg, Shanna Bakker en Marjet van der Huls delen namens zorgorganisatie Sint Jacob hun visie: ‘Welzijn is van ons allemaal.’
Er is steeds meer vraag naar maatschappelijke zorg, maar het aanbod is niet toereikend. Om het gat tussen vraag en aanbod zo goed mogelijk te dichten, kan online ondersteuning een uitkomst zijn. De online omgeving is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, ook niet in het sociaal werk. Linders en Brinkhuijsen doen inmiddels al vier jaar onderzoek naar de implementatie van blended ondersteuning. Wat zijn hun lessen?