Relatiedag AdSysCo 2022

Tijdens de Relatiedag hebben we een mooie reis gemaakt door het Spoorwegmuseum. Een reis langs praktische blended oplossingen voor het welzijnswerk.

Een reis door het Spoorwegmuseum

De AdSysCo Relatiedag 2022 in het Spoorwegmuseum ging gepaard met omwegen, vertragingen en gemiste aansluitingen. Dat terwijl de mooie dag op tijd startte en we voor op schema het programma beëindigden. De vertragingen gingen over de parallel tussen de treinreis en de levensreis. Beide gaan namelijk niet altijd volgens een uitgestippeld schema. Er kunnen vertragingen en omwegen voorkomen en soms blijken de verwachtingen te hoog in de dagelijkse praktijk. 

Welzijnsorganisaties kunnen hier en daar spoorwissels omzetten voor als de reis van het leven wat tegenzit. Met deze leefstijlinterventies kan de levensreis wat meer plezier en betekenis krijgen. Anno 2022 kunnen deze interventies steeds vaker digitaal aangeboden worden. Nieuwe spoorwissels in de vorm van digitale dienstverlening, aanvullend op de traditionele vormen. Blended dienstverlening dus, waardoor ook welzijn 24/7 in de lucht is voor inwoners. Tijdens de Relatiedag reisden we langs deze praktische blended oplossingen voor het welzijnswerk.

Relatiedag AdSysCo

Rob Hartings en Ymke Rinsema leidden de dag kort in. Uit hun voorbeelden bleek dat online dienstverlening net zo vanzelfsprekend kan zijn als de bestelling van een digitaal treinkaartje. Via mooie welzijnsapps verkrijg je stapsgewijs jouw treinticket en zo kom je van A naar B op het moment dat het best bij jou past. Dat is ook het idee achter de klantreizen die zijn ontwikkeld voor de typische welzijnsonderwerpen: wegwijzers naar passende oplossingen voor mensen.

Een klantreis langs partners van AdSysCo

Verschillende partners van AdSysCo gingen vervolgens in op hun specifieke oplossingen, ieder op een eigen plek in het museum. De drie gepresenteerde oplossingen zijn met een aantal andere tools opgenomen in het Innovatiepakket van AdSysCo. Dit pakket biedt biedt AdSysCo aan bovenop RegiCare en tezamen met de klantreizen vormen zij een digitale 24/7 totaaloplossing voor welzijn. Benieuwd naar de mogelijkheden van dit pakket? Lees dan hier de uitgebreide beschrijving.

➤ Station Effectenmonitor

De Effectenmonitor™ is een online meetmethode die zelfredzaamheid van de inwoner bevordert en inzicht geeft in de voortgang van de hulpverlening. 

➤ Play Station

De serious games van &happy worden ingezet voor een gelukkig en gezond leven en maken de zorg spelenderwijs beter. Want niemand stopt met spelen als je oud wordt, je wordt oud als je stopt met spelen. 

➤ Station Positieve gezondheid

Positieve Gezondheid is opgebouwd rondom het zogenaamde spinnenweb. Dit spinnenweb helpt een beeld te vormen hoe iemand zijn gezondheid ervaart en vormen aanknopingspunten voor een gesprek. Zo kan werken met Positieve Gezondheid een start zijn van duurzaam herstel voor mensen die ziek zijn en voor een veerkrachtig leven.

Op doorreis naar blended dienstverlening

Op de reis langs deze oplossingen werden we verrast met mooie liedjes van theatermaker Robert Baarda, alle speciaal voor deze dag gemaakt. Elk liedje ging over de treinreis van het leven, waarin onverwachte vertragingen en omwegen voorkomen. Aan het eind van de reis kwamen alle sporen van de dag in één liedje bij elkaar en werd er na beschouwd, uiteraard met bier en bitterballen.

Wij hopen dat deze dag het begin is van een gezamenlijk gesprek over nieuwe wissels en reizen, want we zijn nog niet klaar met reizen. Graag nemen we je mee in de klantreis van Rachida tijdens een rondleiding door Welzijn Waard. We laten dan zien hoe Rachida de verschillende oplossingen van het Innovatiepakket gebruikt en welke rol RegiCare daarbij speelt. Geïnteresseerd in deze digitale rondleiding? Je kunt je hier opgeven.