De RegiCare app brengt zorg en welzijn bij elkaar

Zorg en welzijn werken steeds vaker en nauwer met elkaar samen. Met de vernieuwde RegiCare app brengt AdSysCo de zorg- en welzijnswereld nu ook technisch dichter bij elkaar door de koppeling met ONS Nedap.

De RegiCare App voor informele zorg

Met RegiCare beschikt AdSysCo over een uitgebreid registratiesysteem dat op maat te maken is voor elke organisatie in de zorg, welzijns- en bibliotheeksector. Sinds februari kunnen al onze klanten ook mobiel met RegiCare aan de slag. De RegiCare app helpt hulpverleners om op locatie snel én eenvoudig te kunnen registreren. Even snel gegevens checken, een contactmoment aanmaken, activiteiten vastleggen of een vragenlijst invullen is nu makkelijker dan ooit. 

Sinds kort kunnen ook zorgmedewerkers gebruik maken van de RegiCare App. Zij kunnen nu heel snel via de RegiCare App een welzijnsvraag stellen voor een cliënt. Deze vraag komt in RegiCare direct bij de welzijnsmedewerker terecht die eenvoudig kan zoeken naar een passend welzijnsaanbod. Door de drempel om een vraag te stellen te verlagen en de afhandeling van de vraag te ondersteunen, brengen we welzijn een stap dichter bij cliënten in de zorg! 

Software voor de welzijn en Zorg

Preventie & verbinding: de kracht van IT

De nieuwe koppeling tussen de zorgsystemen van Nedap (ONS) en RegiCare zorgt er dus voor dat dat de “handshake” tussen zorg en welzijn digitaal is geborgd. Met deze ontwikkeling kunnen zorgprofessionals de dienstverlening aan hun cliënten eenvoudig uitbreiden met een preventieve welzijnscomponent zonder dat de registratiedruk toeneemt.

Startpunt van de koppeling tussen ONS en RegiCare is de zorgprofessional die bezig is met zijn of haar client. In de gesprekken daaromheen krijgt de professional vaak signalen over het wel en wee van de client. Als deze signalen duiden op de behoefte aan een welzijnsarrangement, dan is het prettig als dit direct kan worden doorgegeven aan de collega’s die de informele zorg organiseren. Deze nieuwe app maakt dit mogelijk. 

Mobiel gebruiksgemak

De mobiele app wordt inmiddels al binnen veel organisaties gebruikt. Zo heeft deze maand ook Sint Jacob, een ouderenzorg aanbieder in Haarlem, de app met daarin de koppeling met ONS Nedap in gebruik genomen. De eerste reacties zijn lovend. Het gebruiksgemakt van de app wordt ook benoemd door Cindy Meijer, beleidsadviseur bij het Expertisecentrum Seksualiteit Sekswerk en Mensenhandel (ESSM) van stichting Humanitas. Cindy geeft aan dat de efficiencyslag één van de signalen is die zij terugkrijgt van hulpverleners van het ESSM. Sinds zij dit voorjaar werken met de RegiCare App is het registreren sneller en eenvoudiger geworden. De eerste ervaringen zijn erg positief, vervolgt Meijer. ‘In overzichtelijke velden kunnen hulpverleners op hun telefoon heel snel belangrijke informatie als het aantal deelnemers, de ervaringen, algemene sfeer en andere details van een activiteit kwijt’, aldus Meijer. ‘En dat telt voor ons.’

 

De RegiCare app
mobiele verbinding tussen
zorg en welzijn

Zoek de verbinding op en download de RegiCare App via de App Store of de Google Play Store en start direct! Eerst meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op.

Welzijn op Recept

Meer Nieuws

Software voor de welzijn en Zorg
Nieuws

Over de inzet van vrijwilligers bij Sint Jacob

Het welzijnswerk in de ouderenzorg ligt voor een belangrijk deel in handen van vrijwilligers. Wat betekent dat voor het beleid dat je als maatschappelijke organisatie voert? En hoe richt je dat met technologie slim in? Melanie IJzelenberg, Shanna Bakker en Marjet van der Huls delen namens zorgorganisatie Sint Jacob hun visie: ‘Welzijn is van ons allemaal.’

Lees verder »
Software voor de welzijn en Zorg
Nieuws

Blended ondersteuning in het sociaal domein

Er is steeds meer vraag naar maatschappelijke zorg, maar het aanbod is niet toereikend. Om het gat tussen vraag en aanbod zo goed mogelijk te dichten, kan online ondersteuning een uitkomst zijn. De online omgeving is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, ook niet in het sociaal werk. Linders en Brinkhuijsen doen inmiddels al vier jaar onderzoek naar de implementatie van blended ondersteuning. Wat zijn hun lessen?

Lees verder »