Bellen tegen eenzaamheid - adsysco.nl
Bellen tegen eenzaamheid

7 februari 2020

"Topprestatie! #hoogtepunt #hulde #diepebuiging"

- Nationaal Ouderenfonds

Dit zijn mooie berichten van het Nationaal Ouderenfonds naar aanleiding van de lancering van de nieuwe software van Zilverlijn!

Zilverlijn is dé gratis belservice voor ouderen van het Nationaal Ouderenfonds. De Zilverlijn is voor alle ouderen die het leuk vinden om regelmatig een praatje te maken aan de telefoon. In deze belservice bieden vrijwilligers ouderen een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek. Precies waar behoefte aan is. De belservice vult hiermee een behoefte aan sociaal contact van de ouderen. Zo geven 4 op de 5 ouderen aan dat ze zich minder alleen voelen door de telefoontjes en draagt de Zilverlijn bij aan de strijd tegen eenzaamheid

De software van AdSysCo helpt bij het tot stand komen van de telefoontjes. In de nieuwe beheersoftware worden vrijwilligers aan ouderen gematcht en worden telefoongesprekken ingepland en beheerd. Ook verzorgt AdSysCo een nieuwe Extranet-omgeving waarin vrijwilligers kunnen inloggen voor een telefoontje.

De nieuwe software is sinds december in gebruik en dagelijks worden er zo’n 70 gesprekken gevoerd via de Zilverlijn. Het gebruik van de service leidde al tot veel enthousiaste berichten van vrijwilligers. Zo gaf een 86-jarige vrijwilliger aan erg tevreden en onder de indruk te zijn van de vernieuwde service terwijl hij nog geen eerdere online-ervaring had.

 

Zowel door de medewerkers van het Ouderenfonds als door AdSysCo is hard gewerkt om dit te realiseren. Een prachtig resultaat van flink hard (samen)werken! Het is mooi om op deze manier bij te kunnen dragen aan de strijd tegen eenzaamheid en er samen voor te zorgen dat nog meer ouderen een telefoontje ontvangen!